I drömmarna har jag lika många liv som katten.




Man brukar ju säga att katten har nio liv. Jag skulle tippa att jag har minst lika många i mina mardrömmar. Inatt har jag inte dött en, två, tre eller fyra gånger. Jag har dött ungefär 8 - 9 gånger. Det är inte så att allt jag drömmer har hänt på riktigt, vissa drömmar spelar upp gamla minnen men inatt har det varit lite av varje. Inatt har jag blivit knivhuggen, skjuten, hängd, förföljd, sprungit ett maraton med mamma hack i häl, drunknat i ett badkar, fått ögonlock och mun igensydda och blivit slagen gul och blå. Mycket av det hänger inte alls samman med det som hände hemma. I drömmarna saknar mamma gränserna jag ändå kände att hon hade när hon slog.
Det är alltid lika skönt att se morgonen komma dessa dagar, ljuset innebär trygghet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0