Dagens dikt.

Mamma, snälla lyssna på mina slitna ord
Jag vet att jag inte för denna vackra värld är gjord
Jag vill bara från denna oändliga resa bli fri
Lyfta mot himlen och leva i min fantasi

Jag fångade en ängel idag
Mamma, jag känner mig inte längre svag
Jag klippte av hennes vingar
Mamma, ängeln sa att de mig lycka bringar
Tog hennes gloria
Mamma, jag skriver de sista raderna på min historia

Mamma förlåt, men det du gjort kan jag aldrig förlåta
Dagen har kommit då jag måste mig själv till döden överlåta
Jag vill vara en ängel och finna alla borttappade svar
Jag ska hålla ett vakande öga över er som jag lämnar kvar

Ett randigt papper ur mitt svarta block jag river
och några sista ord med snirkliga bokstäver till min vän jag skriver

När vintern kommer är jag de kalla snöflingorna som landar på din tunga
och på våren är jag den friska vårvinden som du andas in i din lunga
När sommaren kommer är jag de fagra blommorna som växer vid sjön
och på hösten är jag löven som tappar sin färg och faller ner från en lönn


Skriver 2:a Augusti 2007


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0