Dagens dikt.

Finns inga ord som beskriver
hur smärtan mina lungor sönder river
Jag faller genom sten och glas
och hela livet går i kras

"Låt ridån gå ner,
jag vill inte leva mer.
Flytta mig ur detta spel,
jag faller sönder del för del."


Ligger på golvet i tusen bitar
i mina drömmar jag bilden av dig ritar
Tänker på när jag hade dig, när du fanns
Vet du att alla färger fått en gråare nyans?

"Drömde om dig i natt,
du kysste mig och sa godnatt.
Vi gick över ängar och vatten,
om dagen och om natten."


Saknaden äter upp mig inifrån
livet var bara ett tillfälligt lån
Snart är vi tillsammans igen, du och jag
föralltid från och med denna dag

"Kommer ihåg när du tog farväl,
du sa att du stod vid dödens vägskäl.
Minns dina sista andetag och din sista blick,
tänk att allt bara försvann på ett ögonblick."


Tårarna som rinner längs min kind fryser till is
luften jag andas ut blir till dis
Ögonen slocknar och själen flyr
solens strålar letar sig fram och den nya dagen gryr.


Skriven den 24:e September 2007


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0