Imperfekt eller presens?

Egentligen är det ju inte så svårt det där med tempus, men jag vet inte om jag ska prata om mina syskon i imperfekt eller i presens. Det gör alldeles för ont att alltid tänka på dem och prata om dem i nutid, så ibland händer det att jag talar om dem som om de inte finns längre. Och på ett sätt så gör de ju inte det, för de finns ju inte här vid min sida. Jag får aldrig ekvationen att gå ihop; Att de kan finnas men att vi inte kan ses. Vissa dagar är det för jobbigt att tänka på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0