Dagens dikt.

Varje timme och varje sekund, dag som natt
( Jag letar efter er som om ni vore en försvunnen skatt )
Jag söker bland stjärnorna och flyger över den vackra blå
( Jag kommer leta efter er tills mitt hjärta slutar slå )

Jag vet att ni finns där någonstans, jag hör er varje dag
( Era fotsteg mot golvet är det första jag hör när jag vaknar än idag )
Ni var änglarna gud lånade mig, ni var det vackraste av allt
( Ni tinade upp mitt hjärta när det var fruset och kallt )

Ni var kärleken, livet, tårarna och skratten. Jag hatar att jag älskar er så
( Lillasyster, berätta hur jag får mina vingar att bära. Måste jag stå på tå? )
Ni var hoppet när jag föll, viljan när döden höll i min hand och ljuset i natten
( Lillasyster, jag ser dig när du dansar med älvorna över stilla vatten )

Skriven 15:e juni 2008


Kommentarer
Amanda

Riktigt fin dikt. Har du gjort den?

2011-06-13 @ 22:26:19
URL: http://vimmelhimmel.blogg.se/
Anonym

Tack så mycket :) Ja, den har jag skrivit!

2011-06-18 @ 16:30:49
URL: http://tittamammajagflyger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0