Vården sviker de misshandlade barnen.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/varden-sviker-de-misshandlade-barnen_5828655.svd

Länken ovan går till en artikel i Svenska Dagbladet, som handlar om hur vården tycks missa många av de utsatta barnen.
Jag har ganska bra erfarenheter av vården, har alltid blivit bemött på ett bra sätt även om jag alltid fick åka hem igen. Jag kom till sjukhuset blåslagen, skickades hem, kom tillbaka några dagar senare, skickades hem igen, kom tillbaka efter en intox, skickades hem, kom tillbaka blåslagen, skickades hem, kom tillbaka efter ännu en intox. Om jag minns rätt låg jag på sjukhus 7 gånger på 5 veckor under den sista perioden hemma.
Kanske ville de vara snälla, för jag sa ju ändå att jag ville hem. Det var det enda jag tjatade om, så fort jag kom till sjukhuset. Men innerst inne var det bara ett försvar. När jag gång på gång kände att ingen vuxen reagerade så ville jag ju hem så fort som möjligt för att "hinna tillbaka hem innan mamma och pappa märker att jag inte är där".

Det är så otroligt viktigt att våga se och att våga agera!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0