Det som inte syns utanpå.

" Det är inte mig det handlar om! "
" Jag läser om någon annan! "


Ungefär så låter mina tankar när jag läser vad läkaren och psykologen skriver i sina intyg och papper. Jag känner absolut ingenting när jag läser om vad diagnosen innebär och vad som kan ha lett fram till denna.

" Komplext PTSD", står det i boken jag fått, " beror på långvariga, allvarliga och upprepade trauman - som regel inom ramen för mellanmänskliga relationer "
Trauman?
Ordet får mig att tänka på bilolyckor, katastrofer och krig.
Vidare kan jag läsa att " Komplext PTSD omfattar en mer generaliserad utdragen psykisk traumatisering, t.ex. tortyr, systematisk misshandel eller långvariga sexuella övergrepp "
Fortfarande noll känslor. Inga tårar, inga minnesbilder som dyker upp, absolut ingenting.
Nollställd, det är vad jag är. Och tom.
Varför?
För att känslorna varit avstängda såpass länge säger psykologen.
Det får mig att fundera över vad som kommer hända när de inte är det längre.



Kommentarer
Lisa

Massor av kramar älskling. Saknar dig! Jag har precis kommit hem. Trööött! Visst ses vi snart?

2011-07-11 @ 14:06:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0