Dagens dikt.

Idag spelade du fia med knuff med mitt liv
du ser till att döden närmar sig med stora kliv
Du låter mig dansa med döden och förföras av hans sång
du är mitt monster och jagar mig hela natten lång


Mitt hjärta går i tusen bitar
Du sopar bitarna under mattan
Mitt liv hänger i en skör tråd
Du klipper av den med en sax


Du målar min kropp blå med de där slagen
att följa dina ord är den enda viktiga lagen
Du lämnar spår som aldrig kommer försvinna
du säger att ondskan alltid kommer att vinna


Min glädje rymmer och springer iväg
Du gör att den aldrig hittar hem igen
Min vilja hoppar från taket
Ditt skratt ekar genom natten



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0