Att ge upp är inget alternativ!

Inatt pratade jag med en person som har ett minst lika trasigt förflutet som mig. Jag förundras över hur stark hon är i en situation som inte bara involverar henne, utan också hennes barn. Hennes historia berör mig starkt och varje gång vi pratar så tänker jag på myndigheterna som blundar, på lagar som har brutits och på hur "barnens bästa" är något som socialtjänsten bara pratar om. De använder sig aldrig av den principen. När utredningar och samtal är över så slutar det oftast i favör till förövaren.
Socialtjänsten har en förmåga att vinna ditt förtroende de första gångerna och lovar både det ena och det andra. Jag kommer aldrig glömma den gången en socialsekreterare satt framför mig och sa att jag aldrig mer skulle behöva åka hem. Hon sa det inte bara en gång, utan varje gång vi möttes under en period.
Några månader senare kom hon och berättade att jag skulle hem och det var som om världen föll samman.

Men trots myndigheterna oförmåga att hjälpa, stötta och visa vägen vidare så är det inget alternativ att bara lägga sig ner på golvet och skrika. Vi kämpar vidare! Både kvinnan på telefonen, hennes barn och jag!


Kommentarer
T

Ja vi kämpar båda vidare vännen och en dag så kommer vi att nå lyckan - det är jag helt övertygad om och vi förtjänar det!

Stor Kramiz

2011-01-14 @ 12:10:05
URL: http://ensammalejonmamman.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0