Dagens dikt.

Jag vill att verkligheten ska vara på låtsas,
att den är någonting som går att sudda ut
Jag vill att det jag bär på ska vara en saga,
att det sista kapitlet har ett lyckligt slut

I drömmarna kan jag inte blunda för det förflutna,
bilderna av det som hänt sitter som fastgjutna
Jag ger honom tillåtelse att göra det han vill,
allt för att någon dag vara någon som finns till

Den tunga kroppen med de håriga benen,
de kalla händerna som särade på mina lår
Fingrarna som letade och fann det de ville åt,
det känns som att det var igår


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0