Dagens dikt.

Mamma spelar sin egen variant av fia med knuff med mitt krossade hjärta,
hennes väsande skratt ekar genom natten när hon hör mig skrika av smärta
Hennes knytnävar målar mig i grönt, gult och i alla vackra nyanser av blått,
hennes ord punkterar mitt hjärta som om hon skjutit med ett enda skott


Jag är så tacksam för att du tog min rädsla och för orden som skyddar mig varje dag,
men när vingarna inte vill bära spelar det ingen roll om jag kan stå emot hennes slag
Jag hoppas du förlåter mig och jag lovar att alltid vaka över dig från det vackra blå,
jag ska tända stjärnorna och se till att du får en liten lapp där jag skrivit tack och hejdå


Om du öppnar dörren i sommar när någon knackar lätt på din dörr,
kommer du se mig dansa över den blommande ängen som aldrig förr

Skriven den 28:e April 2009


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0