Dagens dikt.

Mamma, ser du att himlen är alldeles rosa ikväll?
Änglarna kanske vill att du ska vara snäll?
Mamma, du kunde ha gjort mig riktigt illa igår
Den dagen kommer sätta sina spår

Du tvingar mig att dölja sanningen bakom ett leende varje dag,
när jag kommer innanför dörren målar du mig blå med dina slag
Du har lärt mig sedan jag var liten att det är ondskan som segrar och vinner,
den som tror på lyckliga slut och sagor är den som förlorar och försvinner

Jag tvivlar inte längre på att du kan få mitt liv att ta slut idag,
om du siktar på mitt hjärta och träffar så kommer det slå sitt sista slag
Förr eller senare kommer vi nog till den stunden då du kommer vinna,
mina ögon slocknar och du ser livet i mig gå upp i rök och försvinna

Du har lärt mig att dina regler och lagar är de viktigaste att följa,
att jag straffas om jag har blåmärken som jag glömmer att dölja
I mitt liv är jag ingenting och det är du som har huvudrollen,
jag ryser av ditt elaka skratt när du inser att du har kontrollen

Mamma, ser du att himlen är alldeles rosa ikväll?
Änglarna kanske vill att du ska vara snäll?
Mamma, du kunde ha gjort mig riktigt illa igår
Den dagen kommer sätta sina spår

Skriven den 18:e April 2009


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0