Dagens dikt.

" Lilla vännen, vad har de gjort mot dig ? "

Jag känner någon röra vid min hand
(Döden, kommer du för att ta mig till drömmarnas land?)
Det känns som jag flyger, att jag svävar mot det vackra blå
(Döden, når jag till himlen om jag ställer mig på tå?)


" Vännen se på mig, snälla svara, vad har de gjort? "

Döden håller hårt i min hand
(han får mig att le de där falska leendena ibland)
Han och jag brukar leka en lek om natten
(där förloraren dränks i demonernas vatten)


" Vännen, vad har din mamma gjort? "

Du lyfter upp mig i ditt knä, håller försiktigt i min hand
känns som mina lungor ska sprängas, själen står i brand
Viskar att jag fryser och ler mot dig samtidigt som läpparna blir blå
benen domnar sakta bort, tar ett djupt andetag och hjärtat slutar slå



Skriven den 5:e Mars 2008


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0