Dagens dikt.

Spillrorna av hjärtat du krossade har jag sparat i en rosa skål
Mamma, du kan strö bitarna över mig när du bränner mig på bål
Det som finns kvar av mina gamla vita vingar har jag målat rött
Mamma, du kan väl trä på mig mina rödmålade vingar när jag har dött?

Ohh I've been travelin on this road too long
Just trying to find my way back home
The old me is dead and gone, dead and gone
Ohh I've been travelin on this road too long
Just trying to find my way back home
The old me is dead and gone, dead and gone


Att ha lampan tänd om natten hjälper mig inte längre,
väggarna närmar sig och rummet blir trängre och trängre
Du tittar in genom nyckelhålet och ser mig tappa kontrollen,
ditt skratt ekar genom natten när du ser att du har huvudrollen

Ohh I've been travelin on this road too long
Just trying to find my way back home
The old me is dead and gone, dead and gone
Ohh I've been travelin on this road too long
Just trying to find my way back home
The old me is dead and gone, dead and gone


Med naglarna har jag på väggen skrivit ned reglerna i vår lek som är på liv och död
Mamma, jag hoppas inte det gör någonting att jag skrev att du gör mig blå och röd
På nätterna har jag ibland önskat att jag kunnat säga hokuspokus för att sedan försvinna
Mamma, jag hissar den vita flaggan.Du får vinna


Skriven 30:e mars 2009



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

They say that time heals everything.

Den här bloggen handlar om att lära sig leva, aldrig ge upp och att hitta de små ljuspunkterna som gör livet värt att leva. Den handlar också om livet som misshandlad och hur man lär sig leva med en barndom som man helst vill glömma.

RSS 2.0